mandag 31. januar 2011

Brukt gammelt vindu og `Søppel` skapet mitt..


Vindu speil nr 1.

Da en vann skulle restaurere huset på hans hjem gård, ble selvfølgelig vinduene skiftet. Og jeg var rask til  og spørre om jeg fikk noen av disse, siden de  skulle kastes, var dette helt i orden. (...Tror han bare var glad til det jeg....;-) Jeg har laget speil av to av rutene, (bilde av vindu speilet nr 2, kommer senere..) Jeg måtte først fjerne de gamle sunde glassrutene, som var litt jobb med, pga masse kitt, hard gammel kitt... da lutet jeg av malingen først, noe som var en del jobb med det, da det var en del lag med maling, og ditto farger....
Da jeg endelig var ferdig med lutinga, skar jeg speil som passet inn i rutene, da måtte jeg lage 8 stk uavhengig av hverandre, da ingen av rutene er like store. Det er bla det som er så sjarmerende med gamle ting, ingen vater og eksakte mål..;-)

==================================================================
SØPPEL SKAPET...

Egentlig er dette et utrolig fælt navn på dette skapet. Men du skjønner sikkert dette bedre når du vet historien bak navnet. Vi hadde (....etter gubbens store sorg...) ryddet i garasjen, og hadde med en brei full Caravell og henger på søppel dynga. Til min store glede (..og ikke gubben...) har de en butikk der, som de selger ting og tang som er for god til og kaste. Og der stod det, midt på gulvet, og nesten ropte ut til meg; --ta meg med hjem!!!  Og jeg var ikke tong og be, betalte 200,- og løp ut til gubben for og få hjelp til og bære det ut i bilen. Han ristet bare på hode, og lo da vi kjørte hjem, og sa;  -jaja, bra du ikke tar med deg like mye hjem, som vi kjørte dit da..;-)  Så derfor kaller  barna dette skapet for `Søppel skapet`



Lampa er også ett funn på dynga,  ett strøk med matt svart lakk, og nye skjermer. Ble den gulla god;-)

=====================================================================

4 kommentarer:

  1. Det er så deilig med ting med en historie knyttet til seg! :)
    Knallfin lampe også!

    SvarSlett
  2. så fint glasset ble med speil.Jeg er på utkikk etter noen gamle glassruter som jeg skal lage skap av i stua. Søppelskapet ditt var jo bare herlig :)
    Har nesten maken til lampa di,kjøpt den på Fretex.Også har jeg ei som vi hadde hjemme når jeg var lita jente.Kanskje jeg må legge de ut på bloggen min så du får se de.
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Så smart du er da. Koselig innlegg.
    Klems

    SvarSlett
  4. Digger det gamle vinduet du har gjort om til speil... :O)

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...