mandag 31. januar 2011

Skryte bilder.

Siden jeg er veldig glad i gamle ting,gjenstander og møbler,  er det få av slikt  ting jeg kaster, alt blir forsøkt reparert, til beste evne..  Og jeg har sett til min store interesse hos  endel andre bloggere, at de er glade samlere av forskjellige ting og tang. Og min samle..kan ikke kalle det mani, ( ...men gubben mener det da...)...interesse er gamle ting. Så jeg har tenkt at jeg etterhvert legger inn bilder av div ting og tang jeg er lykkelig eier av;)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
NY LAMPESKJERM..
Så altså; ting som da desverre går sund, eller er sund når jeg anskaffer meg dem Blir etter beste evne forsøkt reparert.  Slik skjedde med den gamle lampa etter bestemor og bestefar. Den var veeeeldig velbrukt, og skjermen var bokstavelig talt oppmørrnet.
Ta...da...

Jeg brukte vanlig bommulslærret som jeg klipte i den bredden det skulle være, og dobbelt lengden på det. Da ble det bølger i skjermen. Sydde løpegang oppe og nede. Jeg hadde lys broder  garn på snellen til under tråden, slik at jeg fikk den effekten til pynt. Jeg sydde så fast perler på noen plasser oppå broder garnet.  Nederst langs løpegangen, sydde jeg en blondekant, og vevde inn broder garn øverst i blonden.  Da var det bare og sette fast stoffet i skjermen. Og bant så  tilslutt en sterk tråd øverst rundt skjermen.
Så enkelt kan det gjøres;)
==========================================================

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...