tirsdag 25. januar 2011

Snart ferdig....

Bomullsvest fra Sandnes..


Da er jeg snart ferdig med vesten jeg startet med 2. januar. Jeg heklet den i Cotton viscose, noe jeg personlig synes var/er ett veldig tungt og hardt garn og hekle med. Men jeg liker godt strukturen som blir av dette garnet. Så til små hekleprosjekter er dette garnet helt ok.

Vesten fant jeg i et hefte fra Sandnes garn.

Siden jeg brukte ett annet garn enn det som er beregnet, måtte jeg regne litt om på mønsteret; (M str)

Orginal mønster                                                mønster med  Bomulls lin
-12 ruter                                                           - 8 ruter
-205 fm                                                            - 147 fm
-9 fm til armhule                                                - 5 fm til armhule
-avskutt når gjenstår 21 fm v.skulder fram         - avslutt når det gjenstår 16 fm v.skulder fram
-35 fm til hals på bakstykket                              -18 fm til hals på bakstykket.


Ikke sikkert alle er enige om min utrekning på dette mønsteret, men det fungerte veldig greit ;-)
Regner med at jeg blir ferdig med kantingen i rundt vesten i løpe av dagen

================================================
Da er vesten ferdig. Du finner den her.
========================================================




1 kommentar:

  1. Hei!
    Så kreativ og flott blogg!! I like kreative damer :) DIGGET den mariusgenseren til hund :) Haha! fantastisk!!

    Klem

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...