tirsdag 1. februar 2011

Da er det kansje tid for påske verksted?


I fjor hadde jeg litt dilla på og lage påske pynt. Jeg tova så masse en dag at vaskemaskinen klikket (!) Skal si at gubben var fornøyd da han lå på gulvet og plukket sund maskinen, mens det tøt ut ull klumper og kalt grønn såpe vann...hi....hi...;-) Legger ut bilder av de jeg har beholdt selv, da jeg laget to eksemplarer av noen til min søster,  siden  hun aldri har satt sine fingrer i en                                               strikke pinne....og sin fot i en symaskin....(!)
Kåre og Kari

Harry

 Kan variere på str, med og ha tykt eller tynt garn. ditto pinner. Disse er det Mikk-L Design som har laget. Ta en titt inn på deres hjemmeside, da det er masse flott der inne.
*****************************************

Hylle høner.

Kakklegjengen

Martin.

(...hadde en gang en fysioterapeut  som var lang og tynn, med briller, og hadde ofte på                           seg gul  t-skjorte.. og het Martin....)

Disse fant jeg oppskriften i ett ukeblad for et år eller to siden. Men jeg mener at det er Gjestdal elle Sandnes som har mønstret på dem. Her også kan du variere på str, med garn og pinner.
**************************

Arne og Anne.

Disse mener jeg og huske at heg fant på CC Hobby sin hjemme side, Men har tittet innom
der nå, og jeg kan ikke finne dem der nå...:-(
********************************************
Mor og barn...


Mønster på disse finner du i Birte Aartun sin bok; "KRYMP- toving i maskin."
(...hm..tro om det er favoritt boka til gubben det...?????????!!??...)
*******************************************

Fra boken ; "Tilda`s påske"

Klara høne.
Ble ikke helt fornøyd med henne. litt liten til og fylle henne med egg(!)
Men grei til pynt da..


Gjengen

Disse ble søte, og minste jentas favoritt...;-)
Har hatt erter i `rumpa`på de, så de sitter godt...


Tove, Petra og Tine
Disse har også erter i rumpa, + ris i føttene.




Viktor.
Han har også erter i rumpa, så han sitter stødig oppe på hylla:-)

Du finner også inspirasjon her inne på "Tidas World"

===================================================================




2 kommentarer:

  1. Wow for en utrolig flott samling med toverier;)
    Den ene liflige hønen etter den andre;) Ja kan se for meg "rød glede" hos din mann når maskinen klikket;))

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar hos meg :)
    Utrolig mye fin påskepynt du har laget. Likte spesielt godt Kåre og Kari og kaklegjengen.
    Ellen :)

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...