onsdag 16. mars 2011

Da er enda et jente rom ferdig..

`

Ja så ble vi endelig ferdig med dette rommet også. Jenta, ...(som dere sikkert allerede har skjønt..)...er veldig glad i rosa..(!)... Og rommet var tidligere lyse blått, så da sa det seg selv at rommet måtte få en skikkelig `makeover`;-)


Køy-senga fant vi tilfeldigvis på IKEA. Den kostet den `store` sum på kr 275,-... Ja, du leste riktig; 275,-..;-)
Det viste seg at alle de som var medlem i `IKEA family` fikk denne senga til en `domping` pris. Senga er ca 214cm høy, så det er fult mulig og stå oppreist under den for jenta.


Vi malte ei gammel og sund `skuv-seng`...(vet ikke helt hva den kalles på bok mål, derfor skriver jeg hva vi her i trøndelag kaller den..).. hvit. Senga mangler den delen som man skyver ut for at den skal bli større, også var den totalt herpa med malings flekker med mere. Så da stakk det ikke så hardt i meg og male den ;.)


Som dere sikkert også har fått med dere, så har vi handlet en del på IKEA. Synes det er kjekt, da de har en pris som passer vårt budsjett:-) Så dette skrive bordet, er da også kjøpt på IKEA for den lille sum på kr 185,-. Speilet er også der ifra, kr 65,- og hylla til ca kr 70,-


Også hun ville ha en del  puter. Og som jeg har fortalt tidigere, så er det ingen problem og finne den slag her i huset. Så da var det bare og få tak i stoff...(...IKEA...)...., og  finne frem symaskinen, og sy nye puter;-)



Tv`n som hun har spart til er på plass;-)



Bokhyllen er en som mine foreldre hadde for lenge siden. Den var brunbeiset, men med to strøk med maling, ble den nesten som ny;-)

Pynt må til;)

Ja slik ble rommet til jenta. Veldig søtt og `Jentete`, men det er bra, for rommet skal jo være personlig, og passe til det barnet som skal være der:-)
*****************************
Da ha vi  bare igjen og lage noen bilder som skal henges på veggen.

-Ha en super dag alle sammen:-)
==============================================

8 kommentarer:

  1. Et skikkelig jenterom ble det:)
    Hun kommer nok til og kose seg der tenker jeg:)
    Handler mye på Ikea jeg også...og pusse opp gamle brukte ting er jo så morro. Må ikke absolutt koste så mye...også blir det jo mere personlig når en pusser opp ting selv :)
    Rommet ble hvertfall veldig fint:)
    Ha en flott dag..klem:)

    SvarSlett
  2. Så flott rom til jenta.
    Her vil hun nok trives.
    Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  3. Kjempefint rom! Driver og planlegger barnerom selv for tiden og ser etter idéer. :)

    SvarSlett
  4. Flott og fargerikt jenterom!
    Tenker hun er fornøyd.
    ;)

    SvarSlett
  5. Så fint det blev, og dere har vært flinke. Prinsessen er sikkert veldigt fornøyd.

    SvarSlett
  6. Klart det må være rosa! Jeg ønsker meg rosa rom selv da jeg var lita, men dette var på slutten av søttitallet. Rommet ble orange og brunt.... ;-)

    Skuv-seng kaller jeg også det, men så er jeg halvt Trønder :-)

    Må forresten få takke for at du er med på mitt påskegibort-lotteri! Og ønsker deg i samme slengen en riktig god helg!

    SvarSlett
  7. Så flott et rom. Jeg også ilikhet med siri, ønsket meg rosa rom, men fikk tapet med store brune og røde blomster...(!)...

    SvarSlett
  8. Så fint rommet ble... :O)

    Så koselig at du har lyst til å være med på Bestemor-SWAPen. Nå kan du melde deg på via bloggen min... :O)

    Ha en koselig kveld!

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...