mandag 14. mars 2011

Endelig er våren her...og da må det vaskes...


Endelig er våren her. Jeg har denne vinteren vært veeeeldig vårsyk.  Og nå som kjøttmeisen og andre småfugler har begynt og kvitre, og det renner snøvann i veikantene, og lukten av våt mark kommer. Ja  da er jeg utrolig glad for at jeg bor her i Norge. Denne tiden er bare så utrolig hærlig. Og da tenker jeg som så; hvist vi ikke har hatt disse tunge, kalde og mørke vintrene, ja da hadde vi vell heller ikke satt slik pris på våren..??!..
 Og når våren kommer, kommer også solen frem...og da kommer de utrolige skitne (..de er virkelig skitne!!!.) vinduene frem og soler seg i vårsolen ....hurra...
Siden vi bor meget nært E6`n, sier det seg selv at de er mere grå enn blank! Og med den kulden vi har hatt, har ikke muligheten vært så stor for og få vasket dem tidligere.

Katten `Katastrofè`følger nøye med inne i vinduskarmen...

Så i går, tok jeg og gubben affære. Ut med vann og vindusnal + stige. Her skal det vaskes...



...ser dere hvem som vasker??!!??.... Jepp, gubben...
Pga min helsa, så er det en del ting jeg ikke kan gjøre, og en av de tingene er å stå i stige og vaske vinduer.. så da må gubben til med det. Noe han synes er helt ok..(!)... Og da kan jeg knipse litt bilder imens...:-)
`Katastrofè` sjekker om jobben blir gjort bra...
-Hmmm...vasker dere bra nok nå tro....!??..???!!....
-Joda...ikke så verst dette... kan se småfuglene godt her inne nå....:-)..

Ha en super dag alle sammen:-)
=================================================

6 kommentarer:

  1. Det er godt og få vasket litt nå. Koselig og se slike vinduer som man faktisk må bruke stige for og vaske:)

    SvarSlett
  2. Så kjekt at han vasker vinduer - har det slik selv og får hjelp til det når jeg trenger det ;) "Katastrofe" bak vinduet minner meg om den gamle katten til min svigerinne - den hadde samme navn!

    Det er nok litt mindre snø hos deg enn det er her... Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
  3. Flink gubbe du har...og så kjekt med kontrolør da :))
    Her er det ikke så veldig mye vår enda..snøen ligger meterhøy..ussj:((
    Men du får et lite håp da, med varmegrader og sol og snøsmelting...åååå nå er våren her:))
    Fra så til og våkne dagen etter med kuldegrader og att snøen laver ned...da kunne en ha lyst til og dra dyna over hodet igjen:((
    Men slik er det jo hver år...men så plutselig er den her ..herlige våren:)))
    Ha en super dag..klem:)

    SvarSlett
  4. Så kjekt med en slik mann. Låner du bort ham tro??? skulle gjerne sett og få slippe en slik jobb;-)

    SvarSlett
  5. Fint at Katastrofe holder oppsikt!
    Her (i Nord-Troms) hadde vi varmegrader ei uke omtrent tidligere, da vendte jeg vinduene inn og vasket dem!
    Men deilig at dere virkelig har vår! Jeg gleder meg til det sildrer her!

    SvarSlett
  6. Å å å kan du ikkje sende han over til meg ? Min Petrinemann gjer ikkje godt nok arbeid med vindusvask :)Men han er flink til masse anna !

    Er det ikkje godt å få reine vindu no når våre er "nesten" komen ?

    Takker for koselig besøk på bloggen min.

    Stor klem frå Petrine

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...