onsdag 2. mars 2011

Min kjære søss fyller år i dag..


HIPP HIPP HURRRRA!!!!
Min kjære søster fyller år i dag. Skal ikke røpe damens alder, men tenkte at jeg kunne vise frem to av gavene jeg ga henne i fjor på sin 40års....(!)......shit!!...jaja..dog en ungdommelig dame da...:-) he he

Dette er ett sjal som Tine Solheim har designet. Mener det er fra bok nr 2 av henne.

Skjalet er heklet i ulteppe garn, og er stort! ca 2 meter fra spiss til spiss, og ca 1,6meter fra kant til nedeste spiss. Så det er gode muligheter og tulle seg inn i dette;.)

Husker ikke helt hvor mange forskjellige blomster  jeg heklet, og hvor mange det var av hver. Men kan si sikkert at det var mange..


Jeg brukte en del efekt garn på noen av  blomstene, samt reste garn gikk det en del av da:-)
*******************************************

Denne er heklet av Lerke sitt garn, fra Dale. Denne ble da utrolig myk og deilig.

Jeg fant dette mønstret i boken `Hekling i sommersol`
Av Olaug Kleppe. Du finner masse flott i denne boka.

Søss ble veldig glad for begge disse  plaggene. Og hun har brukt dem masse. Morsomt det da. Hun er glad for at jeg lager slikt til henne, da hun selv aldri har satt sine fingrer i en heklenål eller strikkepinner. Og heller dog ingen av sine føtter  på en symaskin pedal:-)
***********************
-Kanskje dette ga dere noen tips om neste prosjekt dere skal begynne på?? 
Lykke til!
Ha en super duper dag alla sammen.

==================================================

5 kommentarer:

  1. For noen flotte gaver til søs. Hun satte sikkert veldig pris på dom, og så velgjort sen. Ha en fin dag i tåkehavet (som vi har).

    SvarSlett
  2. Dette var flotte plagg. Fikk nesten litt lyst til å prøve meg på den nederste:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Skjønner godt at søsteren din ble glad, det var da noen fantastiske gaver! Likte sjalet VELDIG godt!

    Go'helg!

    SvarSlett
  4. Hei :-)
    Så flotte sjal :-)
    Tina Solberg har designet så mye tøft :-)
    Jeg har bare den første boken , men ønsker meg den andre :-)

    SvarSlett
  5. Hei :-)
    Da var Gavekortet for denne mnd trekt :-)
    Vinneren står på bloggen ,
    Takk for at du ville være med :-)

    og om du lar linken ligge , så er du med i trekningen neste mnd også ! :-)

    http://www.barneboden.no/

    :-)

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...