tirsdag 8. mars 2011

Nye votter...


Var en tur på COOP extra i går, og der har de et garn til 10kr nøste. Og en av jentene lurte på om jeg kunne strikke votter av dette garnet. Og som sagt så gjort... Dette er et utrolig godt og mykt garn. Det heter for `Naturgarn`og er ifra Gjestdal AS. Jeg strikket de etter en oppskrift jeg fant inne hos Pickles. Takk til dem, at de deler oppskriften med oss andre her ute:-)
 ....Men en ting må  sies... jeg strikket dem med pinner nr 9. og tovet dem litt  i maskinen på 30`C.  Men du og du hvor de krympet!!!!
...... Så altså; et godt garn, men krymper en del.
Før tovingen. De ble utrolig myke og gode...
Etter tovingen, ble de veeeeldig tykke og gode...:-)
Jeg heklet en kant irunt dem etter på. Og ett bånd, med noen snorer og perler, så det ble litt ekstra pynt på de:-) Fikk til ett raskt øyeblikk her i formiddag ,til og ta bilde av dem, før de suste ut døra på ett par jente hender som har vinteruke på skolen denne uka.:-)
***************************************
Ellers så går dagene med på maling av jenterom nr 2. Må innrømme at jeg er litt lei av maling nå.. Skal montere senga i dag, og henge opp de nye gardinene jeg har sydd.. Endelig noe som skjer isteden for maling, maling, maling......maling..... Juhu!! Det blir morsomt:-)

-Ha en super duper dag alle sammen:-)
=================================================

4 kommentarer:

  1. HEI!! Takk for koselige kommentarer inne hos meg:) Skal si du er flink både med heklenål og strikkepinner!! Tøvde votter er noe av det beste man kan bruke. Jeg bruker å få det av mamma:) Tenkte jeg skulle tipse deg om en giveaway som ei god venninne av meg har, der du kan vinne garn fra utlandet:) Klikk deg inn på: http://nragnhild.blogspot.com/2011/02/blogglotteri.html

    Ha en fortsatt fin dag! Klem, Randi.

    SvarSlett
  2. Dette ble jo skikkelig flotte votter:)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset!
    Må sjekke Coop i Tromsø neste gang jeg legger ut på dagsture dit! Herfra ti over halv fem om morgenen, i Tromsø i ellevetida, hjem med buss i firetida fra Tromsø, her hjemme i halv ti-tida...
    Eller kanskje jeg får gubben til å kjøre?

    SvarSlett
  4. Gode varme votter er gull verdt. Fine ble de også. Ønsker deg en fin helg Tone.
    Klem

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...